1. Αποδέχεστε αυτό που εδώ και χρόνια η νυν και η πρώην δημοτική αρχή του Ακρωτηρίου προσπαθούν να ορίσουν ως δεδομένο πριν από οποιαδήποτε αναπτυξιακή παρέμβαση στην περιοχή – ότι δηλαδή το Ακρωτήρι είναι η πιο επιβαρυμένη περιοχή του νομού Χανίων ή έστω της ευρύτερης περιοχής των Χανίων κι ότι δεν μπορεί να αντέξει άλλες επιβαρύνσεις;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Ακρωτήρι αποτελεί μια ιδιαίτερα επιβαρυμένη περιοχή του νέου Δήμου Χανίων που δεν αντέχει περεταίρω επιβάρυνση, δεδομένου ότι σε αυτό, υπάρχουν η διάθεση απορριμμάτων, το αεροδρόμιο, η 115 ΠΜ, το Πεδίο Βολής, η Αμερικάνικη Βάση, τα λατομεία, τα καύσιμα στον Αγ. Ονούφριο και ο ελλιμενισμός στο Μαράθι. Είναι επομένως προφανές ότι η λειτουργία αυτών των δυσμενών δράσεων θα πρέπει να μελετηθεί μία προς μία. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξουν επιτέλους τα αντίστοιχα αντισταθμιστικά οφέλη για τη περιοχή και τους κατοίκους του Ακρωτηρίου και αυτό σκοπεύουμε να διεκδικήσουμε.
2. Αν το αποδέχεστε, μπορείτε να δεσμευτείτε απέναντι στους Ακρωτηριανούς ότι αν συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκπόνηση του ΓΠΣ των Χανίων (με την συμπερίληψη και του Ακρωτηρίου που είχε ξεκινήσει δική του μελέτη) η περιοχή θα προστατευτεί θεσμικά από οποιαδήποτε νέα επιβάρυνση;
Οποιαδήποτε νέα, αναπτυξιακή, επιχειρηματική πρόταση, θα εξετάζεται υπό το πρίσμα των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων, και τη συμβολή της στην πράσινη ανάπτυξη και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Είναι προφανές ότι στα πλαίσια του ΓΠΣ του νέου Δήμου Χανίων, θα ληφθεί μέριμνα για μη περαιτέρω επιβάρυνση του Ακρωτηρίου, λαμβάνοντας υπόψη τη χωρική επάρκεια της περιοχής.
3. Ένα από τα μεγάλα θέματα της περιοχής, των εγκαταστάσεων καυσίμων στον Άγιο Ονούφριο έχει βαλτώσει καθώς εδώ και χρόνια οι νομαρχιακές αρχές αποφεύγουν να ασχοληθούν. Όμως ο οικισμός εκεί έχει μεγαλώσει, τα μέτρα ασφαλείας των εγκαταστάσεων είναι αμφισβητήσιμα, η όχληση μεγάλη και το αίτημα της κοινωνίας είναι να φύγουν οι εγκαταστάσεις από κει. Το πρόγραμμά σας περιλαμβάνει κάποιες λύσεις για την περιοχή;
Το ζήτημα της χωροθέτησης των δεξαμενών καυσίμων αποτελεί ένα μείζον ζήτημα το οποίο – δυστυχώς – οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις των Χανίων, απέφυγαν επιμελώς τα προηγούμενα χρόνια να «θίξουν», δίνοντας τις αναγκαίες λύσεις. Ειδικά για τις εγκαταστάσεις στο Αγ. Ονούφριο, οι οποίες πλέον βρίσκονται δίπλα σε αστική περιοχή με μεγάλη οικιστική ανάπτυξη, γνωρίζετε πολύ καλά ότι θεωρούνται πεπαλαιωμένες και προβληματικές ως προς τη προσπελασιμότητα των πλοίων και των βυτιοφόρων. Ως εκ τούτου, κυρίαρχο μέλημα της νέας Δημοτικής αρχής, θα πρέπει να αποτελεί η αυστηρή τήρηση των διατάξεων ασφαλείας και η λήψη αυστηρών μέτρων για την αποφυγή ρύπανσης. Όσον αφορά το πάγιο αίτημα των κατοίκων και φορέων του Ακρωτηρίου, για μετεγκατάσταση των εγκαταστάσεων καυσίμων του Άγ. Ονουφρίου, αντιλαμβάνεστε ότι το ζήτημα αυτό συνδέεται άρρηκτα με την ολοκλήρωση του χωροταξικού σχεδιασμού του νέου Δήμου και φυσικά με την οριστική χωροθέτηση των περιοχών του νομού που μπορούν να φιλοξενήσουν δεξαμενές καυσίμων.
4. Πέρα από τις προτεραιότητες της νέας Δημοτικής Αρχής που σε γενικό πλαίσιο έχετε ήδη ορίσει, ποια πιστεύετε ότι πρέπει να είναι τα πρώτα πέντε – έξι θέματα που πρέπει να λυθούν στην περιοχή του Ακρωτηρίου;
Πέρα από την ολοκλήρωση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, που αφορά όλο το νέο Δήμο Χανίων και το καθορισμό των χρήσεων γης, υπάρχει και μια σειρά άλλων ζητημάτων που σχετίζονται με την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Τα θέματα αυτά, τα οποία αποτελούν ξεκάθαρη προτεραιότητα μας, αφορούν:
1. τη βελτίωση της προσπελασιμότητας σε όλες τις περιοχές του Ακρωτηρίου (την ολοκλήρωση της μελέτης σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ με το αεροδρόμιο, Κουνουπιδιανά-Χωραφάκια, κλπ).
2. τη κατασκευή εκπαιδευτικών υποδομών (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια, κλπ)
3. τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την εξοικονόμηση νερού από διαρροές, ταυτόχρονα με την επιβεβλημένη ενίσχυση, βελτίωση και επέκταση των έργων ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης σ’ όλη τη περιοχή του Ακρωτηρίου.
4. την αποπεράτωση και λειτουργία των αθλητικών υποδομών του Ακρωτηρίου (κολυμβητήριο στα Κουνουπιδιανά, ποδηλατοδρόμιο στα Καθιανά, γήπεδα Καθιανών, Στερνών, κ.α.)
5. τον αυστηρό έλεγχο των οχλουσών δραστηριοτήτων ταυτόχρονα με το σχεδιασμό παρεμβάσεων που θα έχουν ως σκοπό την ελαχιστοποίηση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και των κατοίκων.
6. την υλοποίηση έργων πρασίνου και ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων στο σύνολο των οικισμών της περιοχής του Ακρωτηρίου.
7. τη δημιουργία νέων δομών κοινωνικής παρέμβασης και υποστήριξης.
8. την επέκταση του προγράμματος ανακύκλωσης σε όλες τις περιοχές του Ακρωτηρίου.
5. Μέχρι τώρα, οι προσπάθειες των δημοτικών μας αρχών για είσπραξη των τελών χρήσης γης που προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τα απορρίμματα έπεσαν στο κενό, λόγω της άρνησης των άλλων Δημάρχων να συνεργαστούν. Τελικά, τώρα που το Ακρωτήρι συνενώνεται με τους οφειλέτες του, υπάρχει περίπτωση ποτέ, ως Δημοτική ενότητα πλέον να πάρει τα χρήματα αυτά έστω και υπό τη μορφή αναπτυξιακών έργων;
Ο σχεδιασμός μας σε σχέση με τα ζητήματα αυτού του είδους στηρίζεται στη διεθνής αρχή ότι «ο ρυπαίνων πληρώνει», η οποία και θα εφαρμοστεί τόσο για τους δήμους όσο και για τον ίδιο τον πολίτη. Ως εκ τούτου θεωρώ σωστό και δίκαιο να εξευρεθούν οι τρόποι εκείνοι ώστε το Ακρωτήρι να λάβει αυτά που δικαιούται και σας διαβεβαιώνω πως στα πλαίσια των αρχών μας για δικαιοσύνη και ισότιμη αντιμετώπιση όλων των κατοίκων του νέου μεγάλου δήμου, θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια τόσο προς αυτή τη κατεύθυνση όσο και για να αναβαθμίσουμε τη ποιότητα ζωής των κατοίκων του Ακρωτηρίου με αναπτυξιακές παρεμβάσεις στη βάση των αξόνων: 1) Ολοκλήρωση χωροταξικού και Πολεοδομικού Σχεδιασμού, 2) Αναβάθμιση αστικού περιβάλλοντος, 3) Ολοκληρωμένη Διαχείριση στερεών, αποβλήτων και ενίσχυση προγράμματος ανακύκλωσης και 4) Βελτίωση δικτύου μεταφορών.
6. Στην ίδια λογική μπαίνει και το θέμα της ΛΑΧΩΡ. Είναι η μοναδική εταιρεία του είδους στην οποία συμμετέχει ο σημερινός Δήμος, οπότε η συμμετοχή θα περάσει στην κυριότητα του ενιαίου Δήμου Χανίων. Με το σκεπτικό ότι, από τη δραστηριότητα της εταιρείας αυτής επιβαρύνεται μία συγκεκριμένη περιοχή, ο χαρακτήρας των εσόδων του Δήμου από τη συμμετοχή είναι ανταποδοτικός. Μετά τη συνένωση των Δήμων, θα παραμείνει έτσι;
Είναι ξεκάθαρο ότι ισχύουν τα όσα σας προανέφερα στη προηγούμενη απάντηση μου.
7. Θα βελτιωθούν οι οδικοί άξονες Χανιά – Αεροδρόμιο, Σούδα – Αεροδρόμιο; Και με τι λεφτά; Έχει ξεκινήσει μία μελέτη και οριστικοποιείται, για τη δημιουργία παραλιακού από Κουμπελή προς Σταυρό. Αν εκλεγείτε, αυτός ο δρόμος θα προχωρήσει;
Κύριε Γυπάκη, γνωρίζετε πολύ καλά, ότι το οδικό δίκτυο του Ακρωτηρίου χαρακτηρίζεται από προβλήματα στην ποιότητα, στην ασφάλεια και στην συντήρησή του και δεν εξυπηρετεί ούτε τις ανάγκες των κατοίκων αυτού, αλλά ούτε και τις ανάγκες των επισκεπτών τους θερινούς μήνες. Ως εκ τούτου, ξεκαθαρίζω ότι η βελτίωση του οδικού δικτύου της περιοχής του Ακρωτηρίου, αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Όσον αφορά τους οδικούς άξονες Χανιά –Σούδα – Αεροδρόμιο, σας υπενθυμίζω ότι η Περιφέρεια Κρήτης έχει αναθέσει την εκπόνηση της μελέτης σύνδεσης του Β.Ο.Α.Κ. με το Λιμένα και Αεροδρόμιο μήκους 14 χλμ., πλην όμως η εκπόνησή της έχει διακοπεί. Θεωρώ επομένως επιβεβλημένο, το σημαντικό αυτό έργο της οδικής σύνδεσης να το αναλάβουν οι Υποδομές Κρήτης Α.Ε. (Μελέτες - Κατασκευή) με άμεση βελτίωση σε πρώτο στάδιο της υφιστάμενης οδού. Τέλος και σε ότι αφορά τη χάραξη νέου δρόμου από τα Χανιά (Κουμπελή) μέχρι το Σταυρό, αυτή υπαγορεύεται από την μεγάλη πληθυσμιακή ανάπτυξη του Ακρωτηρίου η οποία και δημιουργεί την ανάγκη υλοποίησης τέτοιων έργων υποδομής.
8. Ως Βουλευτής της Αντιπολίτευσης πριν από λίγα χρόνια είχατε επισκεφθεί τις αθλητικές υποδομές του Ακρωτηρίου και καταγγείλατε την καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή τους. Από το Νοέμβρη, αν εκλεγείτε Δήμαρχος, θα σταθείτε απέναντι στη σημερινή κυβέρνηση αν αρνηθεί να χρηματοδοτήσει τη λειτουργία του Κολυμβητηρίου και την ολοκλήρωση του Ποδηλατοδρομίου;
Αντίπαλος μας – όπως έχω επανειλημμένα δηλώσει –είναι τα προβλήματα των πολιτών και μόνο αυτά. Στο πλαίσιο αυτό, θέλω να καταστήσω σαφές πως, προκειμένου να επιλυθούν σοβαρά ζητήματα για την αθλητική ανάπτυξη του νέου Δήμου, όπως η μη λειτουργία του Κολυμβητηρίου και η ολοκλήρωση του Ποδηλατοδρομίου, δεν πρόκειται να «χαϊδέψω αυτιά» ούτε θα επιδιώξω να είμαι αρεστός στην οποιαδήποτε κυβέρνηση, σημερινή ή αυριανή. Για μας, προέχει η ανάπτυξη και η πρόοδος του τόπου μας και «σκόντο» στη φιλοσοφία μας αυτή δεν πρόκειται να κάνουμε...
9. Έχετε ήδη απαντήσει στο ερώτημα γιατί κατεβήκατε υποψήφιος για τη δημαρχεία. Όμως εγώ θέλω να μου πείτε, για ποιο λόγο θα πρέπει να πιστέψουμε ότι η υποψηφιότητά σας έχει χαρακτήρα ενωτικό και υπερκομματικό κι ότι στόχος δεν είναι απλά να πάρει το ΠΑΣΟΚ άλλον ένα Δήμο– όταν στις πρώτες θέσεις του ψηφοδελτίου σας είδαμε συνδικαλιστές και γνωστά στελέχη του ΠΑΣΟΚ με πολύχρονη ήδη τριβή με τα κοινά και με αποτελεσματικότητα που μπορούν να αμφισβητήσουν οι πολίτες. Μπορούν να αλλάξουν τα Χανιά τώρα, οι ίδιοι άνθρωποι που εδώ και χρόνια δεν κατάφεραν να τα αλλάξουν;
Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω μαζί σας. Το ψηφοδέλτιο μας αποτελείται από άτομα με σημαντική πολιτική και κοινωνική παρουσία και δράση, καταξιωμένα στο χώρο δράσης και επαγγελματικής τους ενασχόλησης, με όραμα, γνώσεις, ικανότητες, ήθος αλλά και πρωτοπόρες ιδέες και προτάσεις για το αύριο του νέου Δήμου μας. Όπως άλλωστε και εσείς μπορείτε να διαπιστώσετε, η ομάδα που έχουμε συνθέσει, χαρακτηρίζεται από δυναμισμό, ανανέωση και πολυσυλλεκτικότητα, υπερβαίνει τις παγιωμένες κομματικές γραμμές και μάλιστα σε βαθμό τέτοιο ώστε να εκφράζει το σύνολο της κοινωνίας και όχι μια μερίδα αυτής. Θέλω να γνωρίζετε ότι με τους ανθρώπους αυτούς, μοιραζόμαστε κοινούς προβληματισμούς, σκέψεις, αγωνίες και όνειρα για το τόπο μας και είμαι απόλυτα βέβαιος πως όλοι μαζί – ΝΑΙ - θα μπορέσουμε να αλλάξουμε το τόπο μας, δημιουργώντας ένα καλύτερο αύριο για εμάς και – κυρίως για - τα παιδιά μας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου