Από την εποχή των επιτάξεων Λωτίδη στου Μουζουρά το 2003 (που τελικά κατέληξαν σε απαλλοτριώσεις) για το χατίρι των Αμερικανών, γράφαμε, ότι στόχος των Αμερικανών είναι να επεκτείνουν τη Βάση μέχρι τον οικισμό του Μουζουρά και γιατί όχι, να «φάνε» ολόκληρο τον οικισμό κάτι που μπορεί να «βλέπουν» σε ορίζοντα 20ετίας. Εξάλλου αυτό εξυπηρετεί και τον ντόπιο – νομαρχιακό σχεδιασμό για την τύχη της περιοχής. Να μη μείνει δηλαδή καθόλου ελεύθερη οικοδομική ζώνη από την πλευρά της βορειοανατολικής άκρης του Ακρωτηρίου ώστε η Βάση, η Ντορνιέρ, το Αεροδρόμιο, οι εγκαταστάσεις της ΔΕΔΙΣΑ και άλλες δραστηριότητες που γίνονται εκεί να ενοποιηθούν σε ενιαία ζώνη και να επεκτείνονται ανενόχλητες.
Αν έχουμε δίκιο ή όχι, θα αποδειχθεί κατά την εκπόνηση του χωροταξικού – αν θα τοποθετεί την όποια βιομηχανική ζώνη εκεί.
Το σκεπτικό λοιπόν αυτό φαίνεται να εξυπηρετεί και η χάραξη του νέου δρόμου για την παράκαμψη του κεντρικού δρόμου του Μουζουρά από την είσοδο της Βάσης, ένας δρόμος που θα εξυπηρετεί όλες τις γύρω δραστηριότητες και που γίνεται για να «γλυτώσει» το χωριό από τα συνεχή ατυχήματα και την όχληση που προκαλούν τα οχήματα που πηγαινοέρχονται στη Βάση και στο εργοστάσιο της ΔΕΔΙΣΑ . Ο δρόμος κόβει λίγο πριν από το νεκροταφείο του Μουζουρά προς το βουνό –στα παλιά νταμάρια, και ενώνεται με τον κεντρικό για Χανιά, αφήνοντας ένα μεγάλο κομμάτι γης ανάμεσα στο δρόμο και τη Βάση, το οποίο για λόγους ασφαλείας, όπως και επί Λωτίδη, θα πρέπει κάποια στιγμή να απαλλοτριωθεί για λογαριασμό των Αμερικάνων.
Το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε κατά πλειοψηφία αυτή την όδευση, την οποία η αντιπολίτευση θεωρεί αποτέλεσμα πίεσης των Αμερικανών προς το Δήμο. Ο κ. Γιαννακάκης διάβασε στο Δημοτικό Συμβούλιο σχετικό δημοσίευμα των Νέων για την επέκταση –το οποίο όμως μιλά μόνο για εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων κι όχι για εδαφική επέκταση- και κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή ότι προωθεί με τις ενέργειές της τα σχέδια αυτά, ερωτώντας γιατί άλλαξε η όδευση που είχε αρχικά προτείνει ο ίδιος.
Στη δική του θητεία ο κ. Γιαννακάκης είχε προτείνει την όδευση ενός νέου δρόμου από την πύλη της Βάσης ως τον κεντρικό, διασχίζοντας σύρμα – σύρμα το αεροδρόμιο, κάτι που όμως εξυπηρετούσε μόνο την πρόσβαση από και προς τη Βάση, με το πρόβλημα της κυκλοφορίας των άλλων οχημάτων μέσα στο χωριό.
Πάντως από το δικό μας ρεπορτάζ προκύπτει ότι οι κάτοικοι του Μουζουρά θέλουν ένα δρόμο που να εξυπηρετεί το σύνολο της διερχόμενης κυκλοφορίας, αρκεί να μην ενοχλεί το χωριό και – επιπλέον, ελάχιστοι φαίνεται να ενδιαφέρονται για την επέκταση της Βάσης, αφού όλα αυτά είναι μια ευκαιρία για να «ξεφορτωθούν» εκτάσεις που κανείς άλλος δεν θα ήθελε να αγοράσει. Κι απ ό,τι λένε, η αντιπαράθεση μεταξύ αντιπολίτευσης – συμπολίτευσης για την όδευση δεν είναι παρά αντιπαράθεση συμφερόντων των ιδιοκτητών που ωφελούνται από τη μία ή την άλλη πρόταση.
Οσο για την επέκταση, το Δημοτικό Συμβούλιο κατέληξε στο παρακάτω ψήφισμα:
«Καταγγελία του Δήμου Ακρωτηρίου για την επιχειρούμενη επέκταση της Αμερικάνικης Βάσης στο Μουζουρα Ακρωτηρίου
Το Δημοτικό Συμβούλιο σε συνεδρίαση της Πέμπτης 27^ Αυγούστου 2009 καταδίκασε την επιχειρούμενη επέκταση της Αμερικανικης Βάσης στο Μουζουρά Ακρωτηρίου αντισταθμίζοντας τους κινδύνους για την υγεία των κατοίκων της περιοχής από μια τέτοια επέκταση, αλλά και την εν γένει αντιλαϊκή πολιτική της Αμερικής με τη δημιουργία εστιών πολέμου σε χώρες κατά παράδοση φιλικές προς την Ελλάδα, με ότι αυτό συνεπάγεται για το τόπο μας.
Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε με τον Αμερικάνικο λαό, αντιθέτως μάλιστα, πλην όμως για πράξεις που θέτουν σε αμφισβήτηση την ανεξαρτησία και κυριαρχία της πατρίδας μας, θα είμαστε αντίθετοι και τώρα και στο μέλλον.»
«Το αμερικανικό σχέδιο- που ήδη έχει πάρει το πράσινο φως από τα συναρμόδια υπουργεία Εξωτερικών και Άμυνας- υποβλήθηκε αρχικά στην ελληνική πρεσβεία στην Ουάσιγκτον και υποστηρίχθηκε με έμφαση από το εδώ αρμόδιο τμήμα της αμερικανικής πρεσβείας και προσωπικά τον πρέσβη κ. Σπέκχαρντ.
Οι επεκτάσεις των δυνατοτήτων της βάσης αφορούν την τοποθέτηση σύγχρονων υποδομών για την καλύτερη εξυπηρέτηση των χιλιάδων πτήσεων αεροσκαφών ετησίως, ενώ ένα καινούργιο σκέλος των νέων τεχνικών διευκολύνσεων αφορά τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας- τα γνωστά Ρ-3- που εκτελούν αντιτρομοκρατικές περιπολίες.Το κόστος του σχεδίου εκσυγχρονισμού εκτιμάται από εμπλεκόμενους επιτελείς σε μερικές δεκάδες εκατ. δολάρια, ενώ δεν περιλαμβάνει νέες κτιριακές εγκαταστάσεις. Παρ΄ όλο που ο αμερικανικός σχεδιασμός για την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό της Σούδας- που χρησιμοποιείται τόσο από τις ΗΠΑ όσο και το ΝΑΤΟ - έχει δρομολογηθεί εδώ και περίπου έναενάμισι έτος, ειδικοί εκτιμούν ότι σχετίζεται με τις εξελίξεις στο Ιράν αλλά και τον νέο ρόλο του ΝΑΤΟ για επεμβάσεις ουσιαστικά σε όλο τον κόσμο…. Είναι αξιοσημείωτη η «ελκυστικότητα», που, σύμφωνα με έμπειρους επιτελείς, απέκτησε τελευταία η Σούδα όχι μόνο για τον 6ο Στόλο των ΗΠΑ αλλά και για την αμερικανική Διοίκηση Αφρικής (Αfrica Command). Ειδικότερα πριν από 3 μήνες επισκέφθηκε τη βάση ο διοικητής του Αfrica Command στρατηγός William Ε. Ward με αφορμή την μεγάλη άσκηση του 6ου Στόλου «Ρhoenix Εxpress», που άρχισε από τη Σούδα με τη συμμετοχή 14 χωρών της Ευρώπης και της Αφρικής. Σ΄ αυτή την περίπτωση το ενδιαφέρον συγκεντρώνει κυρίως το νεοϊδρυθέν στη Σούδα Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής του ΝΑΤΟ για την εκπαίδευσης πληρωμάτων πλοίων του ΝΑΤΟ και συμμαχικών οργανισμών (π.χ. χώρες του Μεσογειακού Διαλόγου) σε αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις και νηοψίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογες αναβαθμίσεις υποδομών έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια και στο αμιγώς ναυτικό σκέλος της Σούδας, το οποίο εκτός από ανεφοδιαστικό κέντρο λειτούργησε στις τελευταίες κρίσεις και ως προωθημένη βάση τεχνικής εξυπηρέτησης- επισκευής υποβρυχίων. » από τα ΝΕΑ 28/7/09
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου