Προσπάθεια για διασπάθιση του δημόσιου χρήματος η μελέτη για τη σύνδεση ΒΟΑΚ - Αεροδρόμιο

Στημένη προσπάθεια για άντληση υψηλών χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ ή από εθνικούς πόρους χωρίς κανένα αντίκρυσμα «μυρίζει» η μελέτη της Περιφέρειας Κρήτης για τη σύνδεση ΒΟΑΚ με Αεροδρόμιο, την οποία ξέθαψαν πρόσφατα, ενόψει του σχεδιασμού για την ένταξη έργων στο πρόγραμμα.
Πρόκειται για μια μελέτη που οι τοπικοί φορείς (Νομαρχιακό Συμβούλιο, ΤΕΕ, Δημοτικό Συμβούλιο Ακρωτηρίου, Πολυτεχνείο Κρήτης, ομάδες πολιτών κ.α.) έχουν από το 2003 απορρίψει επανειλλημένα ως απαράδεκτη, ενώ και το ΥΠΕΧΩΔΕ αρνήθηκε να εγκρίνει το περιβαλλοντικό της κομμάτι. Η μελέτη, για όσους δε θυμούνται, χαράζει μια νέα Εθνική Οδό, ταχείας κυκλοφορίας, κλειστή, από τον ΒΟΑΚ στο ύψος της Σούδας έως το αεροδρόμιο, η οποία για να υλοποιηθεί θα χρειαζόταν έναν τεράστιο προϋπολογισμό για απαλλοτριώσεις, καθώς, εκτός των άλλων διχοτομεί ολόκληρο το Πιθάρι. Και όλα αυτά, ενώ ο υπάρχων δρόμος έχει ήδη μεγάλα απαλλοτριωμένα τμήματα και ενώ υπάρχει η πρόταση όλων των παραπάνω φορέων για αξιοποίησή του με τεχνικές παρεμβάσεις.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 3 Αυγούστου στη Νομαρχία με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων –μεταξύ αυτών και του Νομάρχη Ρεθύμνης ο οποίος κόπτεται να έχουν ταχύτερη πρόσβαση τα τουριστικά λεωφορεία του νομού από και προς το Αεροδρόμιο- κα με δεδομένη την ανάγκη να υπάρξει πράγματι λύση για την αποσυμφόρηση του ιδιαίτερα επιβαρυμένου κυκλοφοριακά δρόμου Σούδα-Αεροδρόμιο, οι μελετητές επανέλαβαν τις παλιές τους προτάσεις εμμένοντας ιδιαίτερα στη διχοτόμηση του Πιθαρίου. Το μόνο νεότερο που προέκυψε από τη σύσκεψη είναι, ότι ταυτόχρονα με την επικαιροποίηση της μελέτης θα εξεταστεί και η πρόταση για αξιοποίηση του υπάρχοντος δρόμου στο κομμάτι Κορακιές – Πιθάρι.
Συνοπτικά τα τμήματα της μελέτης έχουν ως εξής:
1)Εθνική οδός- 5η Μεραρχία: Θα απαιτηθούν απαλλοτριώσεις ή άλλες αλλαγές στη χάραξη, καθώς έχουν χτιστεί πρόσφατα κατοικίες . Οι εκπρόσωποι του ΤΕΕ μίλησαν για την ανάγκη σύνδεσης του δρόμου με την επέκταση της Παναγούλη και το Γενικό Πολεοδομικό των Χανίων.
2) Μεραρχία- Κορακιές: Προτάθηκε η κατασκευή κοιλαδογέφυρας μήκους 260 μ. στην επικίνδυνη στροφή του Βλητέ ή στην νέα χάραξη του δρόμου.
3) Κορακιές (ισόπεδος κόμβος) μέχρι Πιθάρι:εκτός από τη διχοτόμηση του Πιθαρίου, λόγω των πολλών κτισμάτων δεν υπήρχε διαθέσιμος χώρος για τους παράλληλους δρόμους. Οι μελετητές θα παρουσιάσουν  εκτός από την παλιά λύση, μια παράκαμψη του Πιθαρίου με νέα χάραξη από τα νότια και μια εναλλακτική που συμφωνεί με τη βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου.
4) Πιθάρι- Αεροδρόμιο: Προβλέπεται νέα χάραξη που θα περνάει νότια του Αργουλιδέ και θα φτάνει στο αεροδρόμιο. Στην πορεία αυτή τα προβλήματα είναι λιγότερα.
Σοβαρά ερωτηματικά γεννά το γεγονός ότι ενώ όλοι κατ’ ιδίαν παραδέχονται ότι το κόστος για την κατασκευή αυτού του δρόμου είναι τόσο μεγάλο που το καθιστά αδύνατο, συνεχίζουν να συζητούν την ίδια μελέτη. Αντίθετα, για τις αντιπροτάσεις των τοπικών φορέων οι οποίες χαρακτηρίζονται ως οι μόνες «εφικτές», μεγάλα εμπόδια βάζει η Περιφέρεια Κρήτης, όσο και οι ίδιοι οι μελετητές.

Κι άλλα ερωτηματικά:

-Γιατί ο Νομάρχης Χανίων επιτρέπει στο Νομάρχη Ρεθύμνου να παρεμβαίνει τόσο πιεστικά σε ένα έργο που δεν είναι στα χωράφια του;
-Τι ρόλο παίζουν οι Ηρακλειώτες και το μελετητικό γραφείο και τι χρήματα και από πού θα πληρωθούν οι μελετητές για το «άξιο» έργο τους, που ΑΝ υλοποιηθεί ποτέ θα κοστίσει ακριβότερα από όλα τα έργα του νομού μαζί;
-Είναι ΤΟΣΟ σημαντικό το έργο αυτό για το Νομό Χανίων, ώστε να δαπανηθούν τόσα πολλά χρήματα;
-Γιατί κανείς δε μίλησε για τα «σύρματα» του Ναυστάθμου, που θα μπορούσε να παραχωρήσει μια ολόκληρη περιοχή για να γίνει νέα χάραξη χωρίς πολλές απαλλοτριώσεις;
-Γιατί κανείς δε μίλησε για την παράκαμψη από τα Λενταριανά προς τις στροφές του Βλητέ που είναι ήδη χαραγμένος δρόμος και θα μπορούσε να αποσυμφορήσει ένα μέρος της κυκλοφορίας;
-Μήπως γιατί και στις δύο περιπτώσεις «ενοχλείται» η ακίνητη περιουσία υψηλών πολιτικών προσώπων;
-Γιατί κατηγορούν τους Πιθαριανούς ότι τάχα, εξαιτίας τους πάγωσε η μελέτη όταν όλοι ξέρουμε πως οι Πιθαριανοί αντιπρότειναν τη διαπλάτυνση του δρόμου, εκεί που και το ΤΕΕ και το Νομαρχιακό Συμβούλιο και το Δημοτικό Συμβούλιο Ακρωτηρίου έχουν συμφωνήσει;
Γνώμη μας είναι, ότι πρόκειται για μια άθλια συμπαιγνία παραγόντων, που με τη στήριξη πολιτικών, επιδιώκουν ξανά τη διασπάθιση ευρωπαϊκού χρήματος. Όμως όλα αυτά γίνονται εις βάρος μας και πίσω από τις πλάτες της τοπικής κοινωνίας, την οποία με απίστευτο θράσος εμπαίζουν, υποβιβάζοντας τη νοημοσύνη του κόσμου. Γιατί όσοι ξέρουν την ιστορία από το 2003, θα ξέρουν, ότι στη σύσκεψη της 3/8 όχι μόνο δεν ειπώθηκε τίποτα ουσιαστικά καινούργιο, αλλά έγινε προσπάθεια να ακυρωθούν παλιές αποφάσεις και η υπόθεση να ξαναρχίσει σχεδόν από το μηδέν…

Δεν υπάρχουν σχόλια: