ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ ΜΙΑ ΔΕΥΑ - Τζαμπατζήδες με την άδεια δημοτικών συμβούλων

Με την ανοχή πολλών Δημοτικών Συμβούλων κι από τις δύο παρατάξεις, εδώ και χρόνια, καλλιεργήθηκε η νοοτροπία των τζαμπατζήδων τραμπούκων, που αρνούνται για χρόνια να πληρώσουν τους λογαριασμούς του νερού στη ΔΕΥΑ Ακρωτηρίου, εις βάρος όλων εμάς, που πληρώνουμε. Η καταγγελία που ακούστηκε μέσα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου τόσο από συμβούλους όσο και από υπαλλήλους της ΔΕΥΑΑ ήταν σαφής: Εδώ και χρόνια, πάντα υπάρχουν κάποιοι Σύμβουλοι που μεσολαβήσουν για να μην κοπεί το νερό σε κάποιον ψηφοφόρο τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρόλο που τα χρέη συσσωρεύονται από το 1994 (τότε που δεν υπήρχε ΔΕΥΑ) ο πρώην Δήμαρχος κ. Γιαννακάκης έφτασε να δηλώσει στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ News, ότι οι ωφειλέτες αυτοί είναι «φίλοι του κ. Κηνυγού». Ο πρώην αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΑ, πολύπειρος Ιάκωβος Καλλέργης είπε μιλώντας προς τους συναδέλφους του Δημοτικούς Συμβούλους: "όλοι πέρνατε τηλέφωνο και λέγατε "μην κόψετε το νερό γιατί είναι δικός μας", που σημαίνει, ότι το βιολί αυτό κρατάει και από τις προηγούμενες δημοτικές θητείες. Εξαιτίας αυτών των ωφειλετών, η ΔΕΥΑΑ προκειμένου να ανταπεξέλθει σε πάγιες υποχρεώσεις της αναγκάστηκε πριν από μήνες να κάνει αλματώδεις αυξήσεις στα τέλη ύδρευσης. Δηλαδή πληρώνουμε εμείς, τα χρέη των 50-60 κακομαθημένων καταναλωτών.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν τα τελευταία επεισόδια που έγιναν εις βάρος υπαλλήλων της επιχείρησης όταν, ακολουθώντας τις εντολές της υπηρεσίας, αφαίρεσαν τα ρολόγια από μεγάλους ωφειλέτες της ΔΕΥΑΑ. Σύμφωνα με τους υπαλλήλους της επιχείρησης, τα άτομα που δημιουργούν επεισόδια είναι 5-6, όμως εκείνοι που συχνά προπηλακίζουν, απειλούν και βρίζουν τους υπαλλήλους όταν κάνουν τη δουλειά τους, είναι πολύ περισσότεροι. Ο Δήμαρχος έκανε λόγο για άτομα στα οποία έχει καλλιεργηθεί η νοοτροπία ότι «το νερό είναι δημόσιο αγαθό και δεν πρέπει να το πληρώνουν», όμως είναι κοινό μυστικό ότι οι ωφειλέτες που δημιουργούν τα προβλήματα δεν είναι παρά άτομα με γερές κομματικές «πλάτες».

Η σκληρή πραγματικότητα λέει, πώς η Επιχείρηση κρατιέται με νύχια και με δόντια να μη βαρέσει κανόνι. Τα χρέη των καταναλωτών τα οποία κανείς δεν τολμά να εισπράξει, από το 1994 που ξεκίνησε η ΔΕΥΑΑ (και ήταν μηδενικά) ακολούθησαν αυξητική πορεία με ιλιγγιώδη ταχύτητα, φτάνοντας τα 110.000 ευρώ περίπου το 1998, ενώ το 2006 με την αλλαγή της θητείας στο Δήμο Ακρωτηρίου και στο τιμόνι της ΔΕΥΑΑ, τα ανείσπρακτα χρέη είχαν ξεπεράσει τις 700.000 ευρώ. Η νέα Δημοτική Αρχή κατάφερε να αυξήσει το ποσό αυτό μέσα σε δύο χρόνια, κατά 300.000, έτσι ως το τέλος του Δεκέμβρη, τα πάγια ανείσπρακτα χρέη θα φτάνουν το 1 εκ. ευρώ!
Προκειται ξαναλέμε για πάγιο ποσό που αυξάνεται κάθε τρίμηνο αφού συσσωρέυονται οι ωφειλές των ίδιων καταναλωτών, την ώρα που υπάρχουν μέρες που το ταμείο της Επιχείρησης μένει με 4.500 ευρώ απόθεμα, πράγμα απαράδεκτο για μια επιχείρηση τέτοιου μεγέθους, ακόμα κι αν στο τέλος του τριμήνου στο ταμείο βρίσκονται 300 ή 400.000 από τις τακτικές εισπράξεις των καλοπληρωτών καταναλωτών. Την ημέρα που έγιναν τα επεισόδια όμως, το συνολικό ποσό των ωφειλών καταναλωτών προς τη ΔΕΥΑΑ έφτανε το 1.250.000 ευρώ!
Από την άλλη μεριά, η Επιχείρηση από το 1994 που λειτουργεί έχει επενδύσει πάνω από 2.700.000 ευρώ σε έργα, ποσοστό που ξεπερνάει το πολυσυζητημένο 80% που μπαίνει πάγια στους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΑ.

Πολλές από τις ωφειλές πάντως, καλύπτονται εν μέρει μετά από τη διακοπή του νερού, ενώ η ΔΕΥΑΑ είναι ανοιχτή να συζητήσει τη ρύθμιση μεγάλων ποσών.
Η επιχείρηση κάνει διακοπή νερού μόνο στους καταναλωτές που χρωστούν περισσότερα από 4 τρίμηνα και πάνω από 300 ευρώ. Παρόλα αυτά, οι υπάλληλοι που παίρνουν εντολή να ξηλώσουν τις συνδέσεις, δεν καλύπτονταν μέχρι σήμερα από τη διοίκηση, που στα τελευταία περιστατικά όχι μόνο τους άφησε ακάλυπτους, αλλά σύμφωνα με τους ίδιους, έγινε άμεση επανασύνδεση του νερού στον ωφειλέτη που βιαιοπράγησε!
«Ηρθε στα γραφεία της ΔΕΥΑΑ, έριξε κάτω έναν υπολογιστή και άρχισε να με χτυπάει, αλλά μεσολάβησε ο προϊστάμενος των τεχνικών υπηρεσιών και τον σταμάτησε» δήλωσε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων της ΔΕΥΑΑ Μιχάλης Κελάκης. Τόσο τον ίδιο όσο και άλλους από το προσωπικό της επιχείρησης, τους κάλεσαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου επεχείρησαν να τους εμπλέξουν και σε πολιτικό σπεκουλάρισμα μεταξύ των δύο παρατάξεων!
Το συμπέρασμα το δικό μας από τη συνεδρίαση του Δ.Σ. για το θέμα, είναι ότι υπάρχει σοβαρό έλλειμμα, από πολιτικής πλευράς, στη διαχείριση της ΔΕΥΑΑ.
Αυτό που ουσιαστικά ζητούν οι υπάλληλοι της επιχείρησης, είναι να τους δίνεται γραπτή εντολή με την υπογραφή του αντιπροέδρου της ΔΕΥΑΑ για κάθε διακοπή υδροδότησης για την οποία θα ενημερώνεται ο καταναλωτής, αλλά και να παγιωθεί έμπρακτα με απόφαση της διοίκησης της επιχείρησης ότι οι διακοπές του νερού θα γίνονται αμετάκλητα, έως ότου εξοφληθούν οι λογαριασμοί. Να σημειωθεί τέλος, ότι εις βάρος του δράστη του επεισοδίου δεν έγινε μήνυση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: