Παρ’ ολίγον ατύχημα με άσχημες συνέπειες για τους περίοικους είχαμε στις 30 Μάρτη στον κόμβο του Δημαρχείου στο Πιθάρι όπου το δεύτερο βυτίο ενός βυτιοφόρου με δύο ρυμουλκά μετακινήθηκε από τη θέση του τη στιγμή που έστριβε το όχημα με κίνδυνο να πέσει, σύμφωνα με όσα μας κατήγγειλαν αυτόπτες μάρτυρες, που τόνισαν ότι το βυτίο ερχόταν από Χανιά και έστριβε για Κουνουπιδιανά .
Αμέσως έσπευσαν συνάδελφοι του οδηγού με τα βυτία τους να βοηθήσουν, ενώ σύμφωνα πάντα με τις μαρτυρίες, έγινε μετάγγιση του καυσίμου από το βυτίο σε άλλο όχημα κι ένας γερανός έβαλε το βυτίο στη θέση του. Το συμβάν έληξε γρήγορα και αθόρυβα χωρίς να ειδοποιηθεί πυροσβεστική ή αστυνομία. Να σημειωθεί ότι σε τέτοια περιστατικά, η πρώτη ενέργεια που πρέπει να γίνει κατά το νόμο, είναι η μετάγγιση του καυσίμου, εάν το βυτίο είναι γεμάτο και να ειδοποιηθεί η Πυροσβεστική.
Ειδοποιήθηκε όμως η Δ/νση Συγκοινωνιών από το Δήμαρχο, η οποία έστειλε επιτόπου, μηχανικό, ειδικό σε τέτοιου τύπου οχήματα, στον οποίο ο οδηγός είπε ότι το βυτίο ήταν άδειο όταν μετακινήθηκε. Ο ειδικός διαπίστωσε ότι πράγματι είχε γίνει μετακίνηση του βυτίου πάνω στο ρυμουλκό, γεγονός που απέδωσε σε κατασκευαστικό ελάττωμα του ρυμουλκού, επεσήμανε όμως, ότι θα μπορούσε να έχει γίνει μεγάλο ατύχημα (δηλαδή να εκραγεί το βυτίου και να έχουμε θύματα) όπως είχε γίνει πριν από καιρό στην Εθνική Οδό Χανίων – Ρεθύμνου, στο Καλάμι, με τη διαφορά ότι εδώ μιλάμε για πυκνοκατοικημένη περιοχή. Επισημαίνουμε εδώ, ότι μία άδεια δεξαμενή καυσίμων είναι πιο επικίνδυνο να εκραγεί από μία γεμάτη, λόγω των εύφλεκτων αερίων που υπάρχουν.
Το πρόβλημα που αναδεικνύεται για μια ακόμη φορά, είναι οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των κατοίκων στις περιοχές από όπου περνούν τα δρομολόγια των βυτίων, πράγμα που ωφείλεται στην παρουσία των εγκαταστάσεων καυσίμων στον Αγιο Ονούφριο. Να σημειωθεί ότι έχουν συμβεί παλιότερα ατυχήματα με βυτία ακόμα και κατά την έξοδό τους από τις εγκαταστάσεις στον Αγιο Ονύφριο, ενώ είχε δημοσιευτεί από τοπική εφημερίδα άρθρο που αναφερόταν στους τεχνικούς ελέγχους των βυτίων, τονίζοντας μάλιστα, ότι κάποια από αυτά είναι μεγάλης ηλικίας οχήματα. Κάτοικοι του Αγίου Ονουφρίου και των Κουνουπιδιανών καταγγέλουν ότι συχνά η διέλευση των οχημάτων αυτών γίνεται με ταχύτητα που υπερβαίνει το όριο, ενώ ο πραγματογνόμωνας της Δ/νσης Συγκοινωνιών τονίζει ότι θα μπορούσε ο Δήμος να απαγορεύσει με σήμανση τη διέλευση των βυτίων από την Αριστοτέλους, αυτό όμως θα σήμαινε ότι θα τα κατηύθυνε, από το δρόμο του Πολυτεχνείου (Ελ. Βενιζέλου) και τον επικίνδυνο κόμβο του Προφήτη Ηλία, στον πιο επικίνδυνο κόμβο του Ακρωτηρίου, στο Πιθάρι προς Σούδα, όπου θα έπρεπε να κάνουν στροφή 180 μοιρών για να μπουν στο δρόμο για Σούδα.
Λύση άλλη λοιπόν δεν διαφαίνεται, παρά μόνο με τη μετεγκατάσταση των δεξαμενών του Αγίου Ονουφρίου. Γεγονός είναι ότι όσο περνούν τα χρόνια, γίνεται όλο και πιο ασύμφορο για τις εταιρείες να χρησιμοποιούν τους δρόμους του Ακρωτηρίου τους οποίους οι ίδιες έχουν καταστρέψει ως ένα βαθμό. Στα χρωματιστά βυτία των εταιρειών έχουν προστεθεί τώρα και νέα λευκά βυτία χωρίς διακριτικά φίρμας απάνω, που ανήκουν σε ιδιώτες που διακινούν καύσιμα όλων των εταιρειών. Κάποιοι από αυτούς (και όχι μόνο) χρησιμοποιούν τον κόμβο του Πιθαρίου προς Σούδα – Χανιά – Αεροδρόμιο ως χώρο μόνιμης στάθμευσης. Η Δ/νση Συγκοινωνιών, με κινητό συνεργείο, προβαίνει σε συνεχείς ελέγχους της νομιμότητας και των συνθηκών ασφάλειας αυτών των βυτίων, όμως, όπως μας λέει ο προϊστάμενος της Υπηρεσίας στα Χανιά κ. Πατεράκης, λόγω της πληθώρας της δουλειάς «η κατάσταση έχει γίνει ανεξέλεγκτη».
1 σχόλιο:
..οδος Μαυρε εκατο περιπου μετρα απο το κεντρο των Κουνουπιδιανων χωρος σταθμευσης τεσσαρων βυτιοφορων και με τα ...αναλογα πετρελαιοειδη ..αποβλητα στο εδαφος.μια επισκεψη θα σας πεισει.
Δημοσίευση σχολίου