Πιρουέτες τα νεύρα μας, με τους χορούς των F16

Όχι για το «αξιόμαχον» της Πολεμικής μας Αεροπορίας, ούτε για την προστασία των εναέριων συνόρων μας, ούτε για την εκπαίδευση νέων πιλότων για την εθνική άμυνα, αλλά για εντυπωσιακές επιδείξεις ολίγων λεπτών σε ειδικές περιστάσεις, για ιπτάμενες πιρουέτες, απίστευτα πολυέξοδες για ένα κράτος που έφτασε στα όρια της πτώχευσης, αλλά κυρίως, για να ανέβει το πρεστίζ της αεροπορίας μας απέναντι στους συμμάχους της. Αυτή ήταν η αιτία για τα όσα υπέφεραν τα αυτιά και οι ψυχές των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου για μεγάλο χρονικό διάστημα, από την ηχορύπανση που προκαλούσαν τα F16 κάνοντας φιγούρες πάνω από τα σπίτια και τα κεφάλια τους. Τουλάχιστον από τρεις κατοίκους του Χορδακίου και του Μουζουρά ακούσαμε «φοβήθηκα ότι θα έπεφτε το αεροπλάνο στο χωριό μέσα». Σε στάση «σούζας», σε κάθετη εφόρμηση όπως τα θαλασσοπούλια και σε άλλες κινήσεις που μόνο με όρους μπαλέτου μπορούμε να τις περιγράψουμε, οι πιλότοι – μπαλαρίνες μάθαιναν υπο το βλέμμα των αμερικανών εκπαιδευτών τους τα «κόλπα» για να κάνουν επιδείξεις σε διάφορες γιορτές.
Και μετά από τις διαμαρτυρίες των κατοίκων που έφτασαν στα μέσα ενημέρωσης, ο Διοικητής κ. Βλασσόπουλος μας κάλεσε όλους για μια ενημέρωση: «είναι η πρώτη φορά που γίνεται στην Ελλάδα τέτοιο πρόγραμμα εκπαίδευσης» μας είπε «και είναι τιμή για την 115 ΠΜ που επελέγη να το υλοποιήσει.» Ο Διοικητής παραδέχτηκε πως υπάρχει πρόβλημα για την κοινωνία αλλά, ούτως ή άλλως το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στις 29 Ιανουαρίου. Το πρόβλημα όμως δε λύθηκε.
Ο κ. Βλασσόπουλος μας είπε ότι δύο φορές το μήνα θα γίνεται μια 12 λεπτη πτήση από τους πιλότους που εκπαιδεύτηκαν, για «συντήρηση» όπως λέγεται το να κρατιούνται σε φόρμα. Όμως, τόσο οι εκπρόσωποι του Δήμου όσο και οι δημοσιογράφοι του θέσαμε το θέμα της ηχορύπανσης γενικότερα, τόσο από τα F16 όσο και από τα «κανονάκια» που «βαράνε» συχνά για να τρομάζουν και να διώχνουν τα πουλιά από τον αεροδιάδρομο. Και ο κ. Διοικητής μας απάντησε ότι «δουλεύουμε με ωράριο παιδικής χαράς και σεβόμαστε τις μεσημβρινές ώρες. Εξάλλου, από την 1η Φεβρουαρίου θα ελαττωθούν οι πτήσεις και θα γίνονται με μικρότερη ισχύ». Επίσης δεσμεύτηκε «να τροποποιήσουμε την κυκλοφορία για να ηρεμήσει η δυτική περιοχή του Ακρωτηρίου». Οσο για τα κανονάκια, δήλωσε πως είναι θέμα της ΥΠΠΑ και πως είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να διώχνουν τα πουλιά.
Τι να περιμένουμε τώρα; Σίγουρα, τα F16 θα συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους και τα κανονάκια θα συνεχίσουν να βαράνε, αφού οι γλάροι και άλλα πουλιά που βρίσκουν μόνιμα τροφή στη διπλανή περιοχή του Κουρουπητού αυξάνουν το πρόβλημα για τον αεροδιάδρομο. Και καθώς αναμένουμε κάποτε, να γίνει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εποπτείας στο Μουζουρά που θα μετράει κάθε είδους ρύπανση στο Ακρωτήρι, κάποιοι αναφέρουν παλιότερη μελέτη του Πολυτεχνείου που γράφει πως η ηχορύπανση παραμένει εντός ορίων. Όμως χωρίς σύγχρονες μετρήσεις από αξιόπιστο φορέα, η τοπική κοινωνία στερείται επιχειρημάτων. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία προβλέπει μεγάλες αποζημιώσεις για τις θιγόμενες περιοχές και αυστηρά πρόστιμα για τα κράτη που προκαλούν την ηχορύπανση, όμως εξαιρεί τα στρατιωτικά αεροδρόμια. Στο μεταξύ, το Δημοτικό Συμβούλιο Ακρωτηρίου, μετά από συνεδρίασή του για το θέμα έβγαλε το παρακάτω ψήφισμα:
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ακρωτηρίου αφού έλαβε υπόψη του τις πολλές και έντονες διαμαρτυρίες των πολιτών του Ακρωτηρίου που κατοικούν πλησίον της 115 Π.Μ. και την προσωπική αντίληψη των μελών του,
Αποφάσισε
Να εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία του προς τη στρατιωτική ηγεσία της μονάδας της 115 Π.Μ., τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας και τους πολιτικούς προϊσταμένους της περιοχής μας, τον Περιφερειάρχη Κρήτης και τους Βουλευτές του Νομού Χανίων.
Ζητά να ελαχιστοποιηθεί ο θόρυβος πάνω από τα κεφάλια των κατοίκων της περιοχής του Δήμου Ακρωτηρίου και εν πάση περιπτώσει να είναι ελεγχόμενος. Ζητά από τον κ. Διοικητή να δώσει στοιχεία για τις μετρήσεις των θορύβων , για τα όρια σε συνθήκες που δεν υπάρχουν έκτακτοι εθνικοί λόγοι και τους περιορισμούς σύμφωνα με τα ισχύοντα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τις κατοικημένες περιοχές.
Επιδιώκει τη συνεργασία με τη στρατιωτική μονάδα για να μην εξαντλούνται τα όρια ανοχής μας, τότε που δεν υπάρχουν εθνικοί λόγοι. Δεν είναι αποδεκτό μια πολεμική μονάδα να μετατρέπεται σε εκπαιδευτική. Δηλώνει ότι δεν θα κάνει αποδεκτό σε καμιά περίπτωση η συντήρηση της εκπαίδευσης των πιλότων να γίνεται στον τόπο μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: