Το θέμα της μελέτης “ Παράκαμψη Χανίων, Κόμβος σύνδεσης με Λιμάνι και Αεροδρόμιο” επανέφερε πρόσφατα ο Δήμαρχος Σούδας Γιάννης Περάκης. Ο κ. Περάκης, σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σούδας με τη συμμετοχή του Νομάρχη Γρηγόρη Αρχοντάκη και τους βουλευτές του νομού, έθεσε το θέμα ολοκλήρωσης της μελέτης του δρόμου που θα ενώνει το Λιμάνι της Σούδας με το Αεροδρόμιο λέγοντας ότι «η σύνδεση του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα πρέπει να γίνει με οποιοδήποτε κόστος» εννοώντας προφανώς το κομμάτι του Δήμου Σούδας που τον αφορά ενώ τόνισε ότι «σε καμιά περίπτωση δεν θα ανεχθεί ο Δήμος Σούδας αυτή η σύνδεση να γίνεται από τον οικισμό της Κάτω Σούδας και όχι από εκεί που προβλέπει η προμελέτη που είναι έτοιμη και την οποία διστάζουν κάποιοι στο νομό να εγκρίνουν». Σύμφωνα με πληροφορίες μας, το πρόβλημα του Δημάρχου Σούδας είναι ότι κάποιοι παράγοντες, με παρεμβάσεις τους προωθούν αλλαγές στην αρχική μελέτη, ζητώντας να γίνει νέα χάραξη από την Κάτω Σούδα.
Κατά τα άλλα ο κ. Περάκης ανέφερε ότι «η παραπάνω μελέτη έχει ολοκληρωθεί σε επίπεδο προμελέτης και όσον αφορά το τμήμα από το Β.Ο.ΑΚ μέχρι και τη Μεραρχία, που το μεγαλύτερο τμήμα βρίσκεται στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, υπάρχει η δυνατότητα άμεσης έγκρισης της ώστε να ενταχθεί σαν έργο στη νέα Προγραμματική περίοδο. Στο υπόλοιπο τμήμα της υπάρχουν δυσκολίες γιατί οι Τοπικοί φορείς ( περιοχή Ακρωτηρίου ) δεν συμφωνούν με τις προτάσεις του μελετητή και η λύση της διαπλάτυνσης του υπάρχοντος δρόμου που αποδέχονται προσκρούει στην έγκριση της μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων.»
Θυμίζουμε ότι η εν λόγω προμελέτη έχει απορριφθεί ως απαράδεκτη στο τμήμα του Ακρωτηρίου, όχι μόνο από τους «τοπικούς φορείς» όπως αναφέρει ο κ. Περάκης, αλλά από το Νομαρχιακό Συμβούλιο και από τον τεχνικό σύμβουλο της πολιτείας, δηλαδή το Τεχνικό Επιμελητήριο, που πρότεινε τη διαπλάτυνση του δρόμου από την 5η Μεραρχία και μετά, αφού σε διαφορετική περίπτωση, η εφαρομογή της προμελέτης σημαίνει την καταστροφή του υγιέστερου περιβαλλοντικά και πολεοδομικά τμήματος του Δυτικού Ακρωτηρίου, το κόψιμο οικισμών στη μέση και την απαλλοτρίωση δεκάδων σπιτιών και οικοπέδων τεράστιας αξίας.
Όμως ήταν ο ίδιος ο κ. Περάκης που σε συνέντευξη του στην εφημερίδα μας μίλησε για τη λύση του προβλήματος: «Αυτή η μελέτη, λέει ο Δήμαρχος Σούδας, όσον αφορά στο τμήμα της από Βόρειο Οδικό Αξονα μέχρι τη Μεραρχία που είναι στα όρια του Δήμου Σούδας, υπάρχει μια πρόταση συγκεκριμένη από το μελετητή και μια αντίδραση από το Τεχνικό Επιμελητήριο στην πρόταση αυτή και υπάρχει και η πρόταση αυτή που αφορά το τμήμα του Δήμου Ακρωτηρίου, της διαπλάτυνσης του υπάρχοντος δρόμου. Με μια διαφορά: το ΥΠΕΧΩΔΕ για να εγκρίνει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, θα την εγκρίνει ή ενιαία σε όλο αυτόν το δρόμο ή τμηματικά. Για να την εγκρίνει ενιαία υπάρχει μια αντίρρηση από το Υπουργείο, όσον αφορά στη διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου, γιατί η διαπλάτυνση παρουσιάζει δυσκολίες ως προς την καμπυλότητα κάποιων στροφών και πιθανόν αυτό το τμήμα να έχει προβλήματα έγκρισης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το πρόβλημα με το τμήμα στο Ακρωτήρι όπου υπήρξαν οι αντιδράσεις, ως προς τη διαπλάτυνση του δρόμου μπορεί να ξεπεραστεί, αν συμφωνήσουν οι φορείς και χρηματοδοτηθεί με εθνικούς πόρους. Το κομμάτι που αφορά τη Σούδα – και το οποίο λύνει κυκλοφοριακά προβλήματα και του Δήμου Χανίων και του Δήμου Ελ. Βενιζέλου δεδομένου ότι διασταυρώνεται και με την οδό Γογονή και την Εθν. Βενιζέλου κι επειδή δεν έχουν εκφραστεί αντιδράσεις μέχρι τώρα, κι επειδή πρέπει να χαραχτεί αυτός ο δρόμος από την αρχή γιατί δε γίνεται να περνάει από την Κάτω Σούδα, αυτό μπορεί να εγκριθεί και να χρηματοδοτηθεί από Ευρωπαϊκά Προγράμματα.
Ο Περιφερειάρχης μας είπε ότι αν οι φορείς του Ακρωτηρίου συμφωνήσουν με την πρόταση της διαπλάτυνσης που είναι εύκολη, τότε εγώ αναλαμβάνω αυτό το τμήμα να γίνει από Εθνικούς Πόρους για να μην μπλοκαριστεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ και η μόνη λύση είναι να χωριστεί η μελέτη σε δύο κομμάτια, γιατί αν μείνει ενιαία θα κολλάει στην αντίδραση αυτή που ανέφερα πριν.»
Τέλος, ο Δήμαρχος Σούδας έθεσε δύο ακόμη ζητήματα που αφορούν κυκλοφοριακές βελτιώσεις:
α) Κυκλοφοριακή σύνδεση Λιμένα – Β.Ο.Α.Κ.
Ο Δήμος Σούδας έχει ολοκληρώσει όλες τις πολεοδομικές διαδικασίες για τη χάραξη της πύλης εισόδου του επιβατικού Λιμένα μεταξύ των Ανατολικών ορίων του Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου μας και του Ναυστάθμου Κρήτης. Ο μελετητής, ενώ ήταν στις συμβατικές του υποχρεώσεις, δεν είχε συμπεριλάβει συγκεκριμένη λύση για τη σύνδεση του δρόμου αυτού με το Β.Ο.Α.Κ
β) Κυκλοφοριακή σύνδεση Β.Ο.Α.Κ με Π.Ε.Ο Χανίων - Σούδας
Ολοκλήρωση των εργασιών που απαιτούνται βάσει εγκεκριμένης μελέτης του ΥΠΕΧΩΔΕ μεταξύ του Κόμβου του ΒΙΟ.ΠΑΧ και της περιοχής Αύρα επί της παλαιάς Εθνικής οδού Σούδας Χανίων (οδός Αλ. Παπαναστασίου). Στη συγκεκριμένη σύνδεση χρειάζονται έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου