Είδα πρόσφατα έναν παλιό μου, νεαρό «φίλο». Αγαθιάρης και όχι ιδιαίτερα έξυπνος και κατά τ’ άλλα, «ευγενικό παιδί» ο «φίλος» μου αυτός (κάποτε δουλεύαμε στην ίδια δουλειά) είχε ένα «ελάττωμα»: ήταν νεοναζί. Κάποτε μου είχε εξομολογηθεί ότι είναι σε μια ομάδα (υπήρχαν τότε στα Χανιά γραφεία της Χρυσής Αυγής) «σκινάδων» που τα βράδια έστηναν καραούλι στο λιμάνι στους Αλβανούς, τους έβαζαν στα δημόσια ουρητήρια που είναι στον παράλληλο του παραλιακού (δίπλα στο Suki Yaki) , τους πλάκωναν άγρια στο ξύλο και τους άφηναν δεμένους να τους βρει η αστυνομία το πρωί. Και για του λόγου το αληθές, ο φίλος μου αυτός (επαναλαμβάνω, ότι μου ήταν συμπαθής κατά τα άλλα) μου έδειχνε τα πειστήρια: χειροπέδες, γκλόμπς, σιδερογροθιές κ.α. που είχε στο αυτοκίνητό του. Εκεί τον ξανάδα, λίγες μέρες πριν τις εκλογές, στο αυτοκίνητό του μέσα: το ‘χε στολίσει με αφίσες του Γιώργου Καρατζαφέρη και μοίραζε προεκλογικό υλικό του ΛΑΟΣ. Τον είδα αργότερα και σε ένα τοπικό κανάλι, σε κάτι πλάνα από το εκλογικό κέντρο του κόμματος.
Γιατί όπως έγραψα και στο προηγούμενο φύλλο, τα πάντα, ακόμα και η πολιτική, είναι θέμα παιδείας. Είναι θέμα παιδείας ας πούμε, να αναγνωρίζεις ως γραφικό τον υποψήφιο του ΛΑΟΣ που βγαίνει στον Alpha ή στο Alter κάθε βράδι και να μην τον εκλέγεις βουλευτή γιατί αντιλαμβάνεσαι το πόσο επικίνδυνος είναι για τη δημοκρατία, αλλά και να καταδικάζεις το κανάλι που τον έχει πρώτη μούρη στα παράθυρα των δελτίων του, προκαλώντας τις ευαισθησίες σου, υποβιβάζοντας τη νοημοσύνη σου.
Δέστε σε τι σχολεία πάνε τα παιδιά μας, δέστε σε τι μιζέρια τα βυθίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όλα αφημένα στην τύχη, όλα αφημένα στην κατάρρευση, την ώρα που στην πολιτική ατζέντα κυριαρχεί (προ και μετά εκλογών) το έρμο εκείνο βιβλίο της ιστορίας, αντί για τα κονδύλια που είχαν τάξει και δεν έδωσαν για την παιδεία, δίνοντάς τα όπως πάντα, κάπου όπου το πολιτικό όφελος θα είναι βραχυπρόθεσμο.
κάντε ένα τέστ στα παιδιά σας. Ζητήστε να σας εξηγήσουν τι θεωρούν ότι είναι η δημοκρατία και αν πιστεύουν ότι ζούν σε μια κοινωνία 100% δημοκρατική, αν πιστεύουν ότι δεν απειλούνται δηλαδή καθόλου, οι προσωπικές τους ελευθερίες. Ρωτήστε τα, αν πιστεύουν ότι μπορεί να βελτιωθεί η ζωή τους, αν ενδιαφέρονται πραγματικά για τον πόλεμο, για τους πρόσφυγες, για τη φτώχεια. Είναι βασικές γνώσεις αυτές (βασικές για τη διαμόρφωση καλών πολιτών), που δεν διδάσκονται αυτόνομα στα σχολεία, αλλά καλλιεργούνται ταυτόχρονα με την κριτική σκέψη, με την πολιτική αγωγή, με την έρευνα στις κλασσικές ή τις θετικές επιστήμες. Την έρευνα για την οποία κανείς δεν ενδιαφέρεται. Την έρευνα η οποία παράγει ικανούς επιστήμονες, οπότε, οι ικανοί επιστήμονες συνήθως σπουδάζουν εκτός Ελλάδας, ενίοτε μένουν εκεί και παράγουν πολιτισμό και παράγουν επιστημονικό έργο και γνώσεις που δεν παράγονται πια στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα παράγονται τραγουδιστές και τραγουδίστριες ποπ, ηθοποιοί και τηλεαστέρες, παράγονται φίλαθλοι, video gamers, και κυρίως, παράγονται απόφοιτοι χωρίς μέλλον. Σε μια τέτοια χώρα, η «δημοκρατία» είναι απλά μια έννοια για ανάπτυξη στο βαρετό μάθημα της Εκθεσης. Υπάρχει ακόμα αυτό το μάθημα, έτσι;
Παιδεια και Εξυπνοι Ελληνες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου