

Συνεργοί σε έγκλημα είναι όλοι οι αρμόδιοι που ενώ γνωρίζουν εδώ και πολλά χρόνια, αδιαφορούν μπροστά στο πρόβλημα του κόμβου Πιθαρίου, που συνδέει τη Σούδα και τα Χανιά με το Αεροδρόμιο.
Γιατί ενώ γνωρίζουν ότι σκοτώνονται και θα συνεχίσουν να σκοτώνονται άνθρωποι εκεί, δεν κάνουν τίποτα για να το αποτρέψουν. Να ηλεκτροφωτίσουν, να μπει σωστή σήμανση, να γίνουν διαγραμμίσεις, να μπουν φανάρια. Δεν είναι η πρώτη φορά που το γράφουμε.
Για άλλη μια φορά, με αφορμή το τροχαίο της 22ας Ιουλίου όπου δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους: Το φορτηγό – ψυγείο με δύο εργάτες ερχόταν από Χανιά. Το Ι.Χ. ενοικιαστικό με μια τετραμελή οικογένεια, ανέβαινε από Σούδα και εμβολίστηκε την ώρα που έστριβε για Χανιά. Ο οδηγός – πατέρας σκοτώθηκε επιτόπου και ο συνοδηγός του φορτηγού πετάχτηκε έξω από την πόρτα, το φορτηγό πέρασε από πάνω του και τον έκοψε στα δυο από τη μέση.
Κάθε χρόνο πεθαίνει ένας άνθρωπος τουλάχιστον, στο ίδιο ακριβώς σημείο –η στατιστική είναι δική μας κι όποιος θέλει ας τη διαψεύσει με στοιχεία της αστυνομίας- ενώ τα καλοκαίρια, σε καθημερινή βάση σχεδόν ακούγονται «φρεναρισιές» ή γίνονται μικροατυχήματα.
Από τον ίδιο κόμβο περνάνε όλοι: οι Υπουργοί που μας επισκέπτονται, ο Επίτιμος της Ν.Δ. που πάει για μπάνιο στο Μαράθι, οι Βουλευτές, οι Νομάρχες, οι Δημάρχοι, οι Διευθυντές Υπηρεσιών που ταξιδεύουν, πολλοί από αυτούς δε, μένουν στο Ακρωτήρι και περνούν από τον κόμβο καθημερινά. Θα μπορούσε, σε ένα από τα ατυχήματα να έχει σκοτωθεί ένας από αυτούς, ή κάποιος από την οικογένειά του.
Οι ίδιοι μόνοι τους δεν βλέπουν το πρόβλημα;
Κάθε χρόνο γράφουμε για το θέμα. Εδώ και χρόνια, επανειλημμένα, περίοικοι όπως ο πρώην Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Φίλης στέλνουν επιστολές στις Χανιώτικες Εφημερίδες για το πρόβλημα ή πιέζουν για μια λύση τους παράγοντες.
Οι Δημάρχοι έχουν βρει άλλοθι: «δεν είναι στην αρμοδιότητά μας ο δρόμος, είναι δευτερεύουσα Εθνική Οδός και ανήκει στη ΔΕΣΕ (πρώην 3η ΔΕΚΕ). Πρέπει να αποφασίσει η Περιφέρεια». Και ποιος πιέζει την Περιφέρεια; Και με ποιόν τρόπο; Και με τι συχνότητα; Και πού είναι το αποτέλεσμα; Πόσα ταξίδια έκαναν για να πείσουν τον Περιφερειάρχη να τους φτιάξει τον κόμβο; Γιατί δε δέχτηκαν να τους βοηθήσουν οι Πιθαριανοί να οργανωθεί μια κινητοποίηση διαμαρτυρίας πάνω στον κόμβο; Πώς γίνεται, αν και δεν έχουν αρμοδιότητα, να κάνουν μελέτες και να τοποθετούν φωτισμό μέχρι λίγο πιο κάτω από τον κόμβο, ή να νομιμοποιούνται να βάζουν ονομασίες του τύπου «Οδός Ακρωτηρίου» και ταμπέλες κλπ.; Ο νυν Δήμαρχος μας είπε ότι έχει ξεκινήσει η μελέτη για τον κόμβο και πράγματι, είδαμε τους τοπογράφους να μετρούν. Όμως κάθε μέρα που περνάει είναι πολύτιμη γιατί μπορεί να χαθούν κι άλλες ζωές. Να πιεστούν οι μελετητές να τελειώσουν «αύριο». Να γίνει το έργο την επόμενη μέρα. Το έργο, που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και μια δεκαετία.
Οι Νομάρχες είναι, που «εντάσσουν» αυτά τα έργα στο νομαρχιακό τους προϋπολογισμό και ζητούν από την Περιφέρεια να τους τα φτιάξει. Όλα αυτά τα χρόνια κατά τα οποία έχει παρατηρηθεί η αύξηση της κίνησης στον κόμβο, τι έχουν κάνει οι Νομάρχες; Γιατί δεν προχωράει τόσα χρόνια μια μελέτη για το σημείο αυτό, όταν τόσες και τόσες άλλες μελέτες και έργα εκπονούνται και υλοποιούνται εν μία νυκτί; Τα «μουσολινικά» έργα όπως το Κολυμητήριο και το ποδηλατοδρόμιο είναι σημαντικότερα από έναν κόμβο όπου σκοτώνονται άνθρωποι;
Οι Περιφερειάρχες, πρώην και νυν, έχουν ενημερωθεί για το πρόβλημα αυτό στα …μακρινά Χανιά; Είμαστε βέβαιοι πως ναι. Και τι έχουν κάνει γι αυτό; Τίποτα.
Και ο καθ’ ύλην αρμόδιος, ο Προϊστάμενος της ΔΕΣΕ στο Ηράκλειο, στον οποίο πρέπει να καταλήγουν όλες αυτές οι διαμαρτυρίες, τι ενδιαφέρον έδειξε; Ακόμα και σε προσωπική μας επικοινωνία πριν από ένα χρόνο, ο προϊστάμενος, έδειξε περισσότερο ενδιαφέρον για το αν ηχογραφείται η συνομιλία μας, παρά για το ίδιο το πρόβλημα. Και μετά τι έγινε;
Προφανώς για τους κηφήνες καρεκλοκένταυρους του Ηρακλείου και για τους δικούς μας εδώ, πολιτικούς παράγοντες, η ανθρώπινη ζωή έχει μικρότερη αξία στους δρόμους και μεγαλύτερη στους εκλογικούς καταλόγους. Όμως, ο νόμος εξηγεί πώς πρέπει να αποδίδονται οι ευθύνες στον καθένα, όπως του αρμόζει. Και οι ευθύνες είναι μεγάλες για όλους όσους, αδιαφορούν επί χρόνια ή κωφεύουν στις διαμαρτυρίες μας για τον κόμβο. Για κάθε νεκρό, κάθε χρόνο, είναι συνεργοί.
Γιατί δεν φταίει ο οδηγός που δεν ξέρει πώς να στρίψει σε μια γωνία 180 μοιρών όπου δεν υπάρχει καμία διαγράμμιση (όπως υπάρχει στον κόμβο της Σούδας με την Εθνική), ούτε φταίει ο οδηγός που δεν έχει καλή ορατότητα, που η σήμανση είναι σχεδόν ανύπαρκτη, που σε ένα δρόμο με τόσο μεγάλη κυκλοφορία θα έπρεπε να υπάρχουν φανάρια, ούτε έφταιγε ο οδηγός που σκότωσε εκείνο το γέρο πριν από τρια χρόνια, την ώρα που διέχιζε την πλατεία στο θεοσκόταδο. Και δεν φταίνε οι οδηγοί που δεν ελέγχει κανείς την ταχύτητά τους στους δρόμους αυτούς.
Να καταλογιστούν και οι ΑΣΤΙΚΕΣ (παράβαση καθήκοντος) και οι ΠΟΙΝΙΚΕΣ (άμεση συνεργεία σε έγκλημα και με δόλο, επειδή γνώριζαν το αποτέλεσμα της αδιαφορίας τους και δεν έκαναν τίποτα για να το αποτρέψουν) ευθύνες.
Να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι έμπρακτα.
Να δικαιωθεί το αίμα που χύνεται τόσα χρόνια στον κόμβο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου