Δημοπρατήθηκε στις 18 του Δεκέμβρη στο ΥΠΕΧΩΔΕ και αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα το πολυαναμενόμενο έργο παρεμβάσεων στην Ε.Ο. Χανίων – Αεροδρομίου με σκοπό κυρίως τη βελτίωση των επικίνδυνων σημείων και κόμβων, όπου συστηματικά καταγράφονται τροχαία δυστυχήματα.
Το έργο αυτό εντάχθηκε μετά από συντονισμένες προσπάθειες του Δημάρχου Ακρωτηρίου και του Νομάρχη Χανίων, μαζί με το μεγαλύτερο έργο υλοποίησης βραχυπρόθεσμων παρεμβάσεων σε τμήματα και θέσεις μειωμένης οδικής ασφάλειας στον άξονα Ηρακλείου – Ρεθύμνου, συνολικού προϋπολογισμύ 2.800.000 ευρώ, από τα οποία 1.200.000 ευρώ θα διατεθούν για το τμήμα του Ακρωτηρίου, ενώ σε αυτά θα προστεθούν 300.000 ευρώ από άλλες εργολαβίες για πρόσθετες παρεμβάσεις.
Πού θα γίουν παρεμβάσεις:
Οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν περίπου
Στον κόμβο Τάφων των Βενιζέλων και σε
Η τρίτη και σημαντικότερη ίσως, παρέμβαση θα γίνει το ισόπεδο Κόμβο Σούδας στο Πιθάρι, όπου προβλέπεται να γίνει νέα διαμόρφωση του κόμβου σε κυκλικό. Θα γίνει νέα ασφαλτόστρωση, θα κατασκευαστούν εκτός από την κυκλική πλατεία και τριγω νικές νησίδες, θα δημιουργηθεί δίκτυο απορροής ομβρίων υδάτων, θα διαμορφωθεί φυτικό έρεισμα για την τοποθέτηση στήλων φωτισμού. Τέλος, θα γίνει διαγράμμιση, θα μπουν πλαστικοί ανακλαστήρες, σήμανση, ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ και μεταλλικά στηθαία.
Τέταρτη παρέμβαση, στον ισόπεδο κόμβο Δημαρχείου όπου θα γίνει νέα ασφαλτόστρωση, θα κατασκευαστούν 3 νησίδες, θα γίνει νέα διαγράμμιση, σήμανση, θα μπουν πλαστικοί ανακλαστήρες και δύο οριοδείκτες.
Περίπου
Η τελευταία μεγάλη παρέμβαση που προβλέπει η μελέτη θα γίνει στον ισόπεδο κόμβο στρατωνισμού ΠΒΚ που θα γίνει κυκλικός με την κατασκευή κυκλικής πλατείας και τριγωνικών νησίδων, με διαμόρφωση προς την πλευρά του στρατοπέδου με επενδεδυμένη τάφρο και φυτικά ερείσματα, ενώ θα γίνει νέα ασφαλτόστρωση, διαγράμμιση θα μπουν πλαστικοί ανακλαστήρες, σήμανση, ηλεκτροφωτισμός και μεταλλικά στηθαία.
Η μελέτη προβλέπει και σωρό μικρότερων παρεμβάσεων με πέντε ακόμα τμηματικές ασφαλτοστρώσεις, τοποθέτηση πινακίδων, φωτεινούς σηματοδότες κ.α.
Να σημειωθεί, ότι από το 1955 που κατασκευάστηκε ο δρόμος, είναι η πρώτη φορά που γίνονται σοβαρές παρεμβάσεις, εκτός από τη διαπλάτυνση στη στροφή του Αρωνίου. Επίσης είναι μία από τις λίγες φορές (αν όχι η μοναδική) που ενδιαφέρεται η καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία, η ΔΕΣΕ, για την κατάσταση του δρόμου αυτού. Όπως μας αναφέρει ο Δήμαρχος Μ. Κηνυγός «ήρθε ένα κλιμάκιο μηχανικών της ΔΕΣΕ και είδε την κατάσταση. Ένα θέμα που τέθηκε είναι οι φθαρμένες πινακίδες και συζητήσαμε την αντικατάστασή τους. Ένα άλλο θέμα είναι η ευθεία έξω από το Αεροδρόμιο όπου παρατηρείται στάθμευση των αυτοκινήτων, δημιουργώντας μια πολύ κακή εικόνα στους επισκέπτες μας. Η στάθμευση εκεί απαγορεύεται και η απαγόρευση θα τηρηθεί αυστηρά, ενώ για να βελτιωθεί η κατάσταση θα αναπτυχθούν παράπλευροι δρόμοι».
Επικαροποιείται η μελέτη του δρόμου Κουνοπυπιδιανά – Χωραφάκια
Μετά από χρόνια προσπαθειών των Δημοτικών και Τοπικών Συμβούλων της περιοχής, αποφασίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο η επικαιροποίηση της παλιάς μελέτης (1995-96) για τη βελτίωση και τη νέα χάραξη δρόμου από Κουνουπιδιανά – Χωραφάκια. Σύμφωνα με πληροφορίες μας έχουν παρακαμφθεί τα προβλήματα που υπήρξαν παλιότερα ώστε να μπορεί να προχωρήσει το θέμα της μελέτης, που θα δώσει λύση στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης που δημιουργεί η οικοδομική και πληθυσμιακή έκρηξη του Δήμου Ακρωτηρίου στον οδικό αυτό άξονα.
Το Δημ. Συμβ. αποφάσισε να αξιοποιήσει το συμφωνητικό μεταξύ της τ. Κοινότητας Κουνουπιδανών με μελετητικό γραφείο για την εκπόνηση προμελέτης βελτίωσης οδού από Κουνουπιδιανά μέχρι Χωραφάκια, την προκαταρκτική μελέτη που είχε υποβάλλει το ίδιο γραφείο το 1997, την ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ απόφαση της Περιφέρειας Κρήτης για την προέγκριση χωροθέτησης βελτίωσης και νέας χάραξης οδού περιοχής Κουνουπιδιανών και να προχωρήσει την οριστικοποίηση του αντικειμένου της μελέτης συμπεριλαμβάνοντας τα τμήματα:
Α) Κουνουπιδιανά – Καλαθάς και β) Κουμπελής – Καλαθάς – Χωραφάκια
Επίσης αποφασίστηκε η σύνταξη κατά προτεραιότητα, της Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και μετά την έγκρισή της να συνταχθεί απ’ ευθείας η οριστική μελέτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου